Definícia internetového marketingu
Internetový marketing je využívanie služieb internetu na realizáciu či podporu marketingových aktivít.
Marketing na internete – on-line marketing – je kvalitatívne nová forma marketingu, ktorá môže byť charakterizovaná ako riadenie procesu uspokojovania ľudských potrieb informáciami, službami alebo tovarom pomocou internetu.
Marketing na internete je aplikácia internetu a príbuzných digitálnych technológií za účelom dosiahnutie marketingových cieľov.
Internetový marketing vs klasický marketing
Klasické médiá:
- komunikácia one to many
 - text
 - zvuk
 - obraz
 
Nové médiá:
- komunikácia one to many, ale aj komunikácia one to one
 - obojsmerná komunikácia
 - technológia je dostupnejšia (záznam, prenos, uchovávanie, zdieľanie)
 - každý sme potenciálne médiom, vydavateľom
 
Súvislosť www stránok a marketingu firmy
Webové stránky sú nástrojom marketingu. Webové stránky realizujú marketing firmy prostredníctvom prostredia Internetu:
- Obchodné pobočky
 - Helplinka
 - Informačný servis
 - Vzorkovňa
 - Vývesné štítky
 - Firemný bulletin
 
Webové stránky sú cieľom marketingu. Webové stránky bez návštevnosti sú nanič. Musíme pre ne zabezpečiť marketingom cielenú návštevnosť.
