Orientácia na konkurenciu a orientácia na zákazníka

Orientácia na konkurenciu

Pri orientácii na konkurenciu firma vytvára ofenzívnu orientáciu ,zdokonaľuje svojich manažérov, vyhľadáva slabé stránky konkurentov a identifikuje vlastnú konkurenčnú pozíciu. Zápory tohoto prístupu sú, že namiesto toho, aby sa venovala zákazníkom, sleduje predovšetkým konkurenciu, zabúda na vlastné ciele, stráca predstavu o budúcnosti.

Orientácia na zakazníka

Orientácia na zakazníka lepšie identifikuje nové príležitosti ,vytvára efektívne dlhodobé stratégie sledovaním potrieb zákazníka môže určiť, ktorým zákazníkom má venovať maximálnu pozornosť pričom nesmie zabúdať na konkurenciu

Vylepšite túto stránku

Chcete doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥