Úspech na trhu možno dosiahnuť ak podnikateľ:
– vie, že i napriek všetkým požiadavkám každodennej práce sa musí aktívne zaoberať budúcnosťou
– pozná osvedčené tradície na rozdiel od zastaralých a je otvorený pre inovácie
– koncentruje sa na svoje silné stránky, čo mu umožní postupne získať predpoklady na súťaženie
– orientuje sa na požiadavky zákazníka s úsilím uspokojiť ho
Úspešnosť podnikania v značnej miere závisí od stratégie, od výberu obchodnej príležitosti, ktorá by bola predajná s maximálnym alebo primeraným ziskom a s tým, aby zákazník bol s produktom spokojný. Inými slovami: s čím sa na trhu presadiť – čo vyrábať, komu a ako to predávať, aby sme najlepšie využili svoje zdroje. Je potrebné neustále vyhľadávanie nových trhov i zákazníkov, získavať nové informácie o potenciálnych trhoch a zákazníkoch, získavať čo najlepšie odbytové a distribučné cesty, účinne podporovať predaj a propagovať svoje výrobky. 
Základné požiadavky na marketingové riadenie:
–	pružnosť
–	vedecko – technický rozvoj – inovácie
–	komplexný prístup
–	využitie schopností
–	vzťah k podniku
–	sociálne istoty
Krok k úspechu je aj trhové správanie. Ide o koncepcie, ktoré odvíjajú filozofiu podnikania od požiadaviek trhu. Ciele marketingového riadenia:
–	maximalizácia spotreby
–	max spokojnosti zákazníkov
–	max výberu, ponuky
–	max kvality života
Medzi základné úlohy pre dosiahnutie trvalého úspechu možno zaradiť:
a)	zhodnotenie súčasného stavu
b)	určenie cieľov
c)	realizácia opatrení
Marketingové koncepcie: výrobná, výrobková, predajná, marketingová, spoločenská
9 odporúčaní ako byť úspešný na trhu:
1.	stratégiu je potrebné zamerať na zákon a jeho požiadavky
2.	stratégiu zrealizovať
3.	vytvoriť tím schopný, ktorý sa vyzná v danej problematike na realizáciu vízie a stretégie
4.	definovať projekty na podporu stratégie
5.	komunikovať o vízii s okolím s dôrazom na detaily a na dosah podniku
6.	zamerať sa na pochopenie zmeny v podniku
7.	komunikovať víziu s okolím
8.	presadzovať zmeny a zlepšenia
9.	udržať pracovný proces v pohybe, zviditeľóvať výsledky, poskytovať informácie, delegovať a prenášať právomoci, oceniť a odmeniť dosiahnuté výsledky
Základné stavebné kamene:
–	analýza marketingu
–	rentabilná pozícia na trhu – strategické plánovanie
–	obrat – presadenie sa na trhu
–	presadenie sa v podniku

