Search engine marketing (SEM) je marketing založený na vyhľadávačoch. Cieľom SEM je doviesť na stránky relevantných užívateľov, ktorí majú potenciálny záujem o vaše produkty alebo služby a cielene hľadajú informácie.
Výhody search engine marketingu
Oproti plošnému zásahu bannermi má SEM potenciál veľmi vysokej konverzie medzi návštevníkmi a skutočnými zákazníkmi alebo záujemcami o produkty / služby vášho klienta a teda súvisiacou vysokou návratnosťou investícií.
Postup pri search engine marketingu
1. krok SEM:
- Analýza kľúčových slov – skupina kľúčových slov, ktoré budú potenciálni zákazníci prostredníctvom vyhľadávačov využívať pre hľadanie výstupu korešpondujúceho s ich potrebami
 - Odhad nárastu viditeľnosti a návštevnosti www prezentácie
 
2. krok SEM:
- Optimalizácia (SEO)
 - Click-stream analýza
 - SEO Audit
 - Optimalizácia
 - Tracking systém
 
3. krok SEM:
- Zvýšenie viditeľnosti / návštevnosti
 - PPC kampane na vyhľadávačoch / kontextová reklama na spravodajských serveroch (Google AdWords, Sklik, eTraget, AdFox, BBkontext a ďalšie
 
Google ako stavebný kameň SEM
Prirodzené výsledky vyhľadávania je možné dosiahnuť vďaka optimalizácii vašich stránok pre vyhľadávače (SEO). Ďalšou možnosťou sú platené odkazy – platba za kliknutie v závislosti na konkurencii kľúčových slov v danom odbore.
