SWOT analýza

Analýza SWOT kompletizuje a zoraďuje vnútorné silné a slabé stránky podniku, jeho vonkajšie príležitosti a hrozby podľa dôležitosti. Je to ľahko použiteľný nástroj na rýchle spracovanie prehľadu o strategickej situácii podniku. Je východiskom pre formulovanie stratégie, ktorá vznikne ako súlad medzi internými schopnosťami podniku a jeho vonkajším prostredím.

  • S -strenghts – silné stránky (podniku, odvetvia, prostredia…)
  • W -weaknesses – slabé stránky
  • O -opportunities – príležitosti
  • T -threats – hrozby

S – W

  • hodnotenie vplyvu vnútorných aspektov sa uskutočňuje pomocou vyhľadávania silných a slabých stránok podniku
  • („Strengths and Weaknesses Analysis“)
  • Význam a účel analýzy:
    • snaha o zosilnenie silných stránok podniku
    • docielenie eliminácie slabých stránok podniku

Vylepšite túto stránku

Chcete doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥